Τα games τελείωσαν και με άφησαν γεμάτα όνειρα για να γίνω καλύτερη αλλά και με μια απορία που συχνά πυκνά γυρνάει στο μυαλό μου . Ποσό ακόμη θα ανέβουν τα κιλά ; Πόσο θα δυσκολέψουν οι απαιτήσεις των wod ? Πόσο αντέχουμε ;

Καλύτερο συζητητή πάνω σε θέματα ανθρώπινης  ψυχολογίας και αντοχής  από τον Κωνσταντίνο Νίκα , τον εξαιρετικό coach του north zone , δε θα μπορούσα να έχω .

Σ. Κωνσταντίνε καλημέρα και χαίρομαι πολύ που αυτό το δύσκολο θέμα θα το κουβεντιάσουμε παρέα . Το σπορ αγριεύει … το βλέπεις και στους αγώνες,  στα games αλλά και στα throwdowns, χρόνο με το χρόνο  τα κιλά εκτοξεύονται,  η ύπαρξη γιλέκου θεωρείται αναμενόμενη , η ενόργανη γίνεται όλο και πιο απαιτητική , strict hspu , mu , συνεχόμενα μέτρα hswalk , είναι μερικά από αυτά  . Υπάρχουν όρια ; μέχρι πόσο μπορεί να ανεβαίνει το επίπεδο και το σώμα μας αντεπεξέλθει ;

Κ. Το σπορ μας , το σπορ του fitness , όπως δικαίως ονομάζεται , ειδικεύεται στο να μην εξειδικεύεται στα επιμέρους κομμάτια του . Η συνεχής όμως εξέλιξη του , η ανάπτυξη προπονητικών μεθόδων , απογείωσε τις επιδόσεις και δημιούργησε νέες ανάγκες και απαιτήσεις . Το “train for the unknown and prepare for the unknowable ” αποτελεί τη βάση αλλά και το μοχλό εξέλιξης του σπορ .

Όπως κάθε άλλο σπορ , έτσι και το CrossFit , έχει διαβαθμίσεις και απευθύνεται τόσο σε όσους ασχολούνται με αγώνες , όσο και σε κάθε άνθρωπο που θέλει να εντάξει στη ζωή του το fitness . Το σπορ μας δεν έχει όρια , τα όρια τα τοποθετεί ο κάθε αθλητής και για την ακρίβεια νομίζει ότι τα τοποθετεί , διότι σύντομα θα καταλάβει πως το ανθρώπινο σώμα είναι κατασκευασμένο για πολύ περισσότερα από όσα σκεφτόταν πριν . Αυτή είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία του CrossFit και ο λόγος που τόσος κόσμος το αγάπησε . Το σημαντικότερο κομμάτι , είτε μιλάμε για απλή προπόνηση είτε για αγωνιστική , είναι να καταλάβουμε πως πρόκειται για προπόνηση και αυτή διέπεται από αρχές . Βασικότερη αρχή είναι αυτή της προοδευτικότητας . Κυνηγάμε κάθε στόχο με υπομονή , μέθοδο και πρόγραμμα . Συνειδητοποιούμε και κατακτούμε τα όρια μας πριν τα διευρύνουμε . Έτσι ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες τραυματισμών , πιθανότητες που δε γίνεται όμως να εκμηδενιστούν , αφού μηδενικές πιθανότητες δεν έχει ούτε αυτός που περπατά για να πάει στη δουλειά του .

Στο αγωνιστικό τώρα κομμάτι , όπου το σώμα εκτίθεται σε σκληρές δοκιμασίες , αφενός το σώμα του αθλητή/ αθλήτριας , έχει την υποδομή για την έκθεση αυτή , αλλά και την ικανότητα αποκατάστασης , αφετέρου η ζωή ενός αγωνιστικού αθλητή εμπεριέχει δυστυχώς και το κομμάτι των τραυματισμών , ευτυχώς μικρών στο σπορ μας , σε σχέση με τα άλλα . Γ αυτό και ο αγωνιστικός αθλητής προετοιμάζεται τόσο σωματικά για έναν αγώνα , όσο και ψυχολογικά .


Σ.  Ναι , έχεις γράψει κ παλιότερα στο blog μας ένα υπέροχο άρθρο , το haters gonna hate crossfit, που μεταξύ άλλων μιλάς και για τους τραυματισμούς που έχει κατηγορηθεί το σπορ μας ότι προκαλεί. .Ας αφήσουμε όμως το σώμα και ας πάμε σε ένα από τα δυσκολότερα κομμάτια . Ψυχικά,  πόσο  μπορούμε να αντέξουμε κάθε μέρα να είμαστε αντιμέτωποι με νέες απαιτήσεις , με καινούργια πράγματα να δουλέψουμε , όταν ήδη έχουμε τεράστια ποσότητα ασκήσεων για να διορθώσουμε ελαττώματα και αδυναμίες ; τι να δουλέψουμε στη ψυχολογία μας ώστε αυτή η πολυποικιλότητα να μη γίνει βραχνάς στο λαιμό ;

Κ. Η κάθε μέρα είναι μια πρόκληση . Από το να βρεις χρόνο μέσα σε ένα πρόγραμμα πιεσμένο , να ξεπεράσεις κάθε δυσκολία και κάθε δικαιολογία , όλα είναι μια πρόκληση . Καθημερινά έρχομαι σε επαφή με πολύ κόσμο  και παρατηρώ πως το δυσκολότερο κομμάτι είναι να φτάσει κάποιος στο σημείο να μην χάσει προπόνηση παρά η προπόνηση αυτή καθεαυτή. Φτάνοντας λοιπόν , έχεις να αντιμετωπίσεις απαιτητικά wod και δύσκολα skills . Το κλειδί είναι η φράση ” how bad do you want it ” γιατί αν το θέλεις πολύ , θα πετύχεις . Η ενέργεια είναι μια δεξαμενή που αδειάζει και όπως και το σώμα μας , όμοια  και τη ψυχή μας πρέπει να τη ταΐζουμε . Και αυτό διότι η καλή ψυχολογία θα μας πάει μακρυά , πέρα από τα όρια που το σώμα έβαλε αρχικά . Mind over body . Για εμένα ότι θρέφει τη ψυχολογία του καθενός είναι  αποδεκτό . Είτε είναι η επιτυχία , είτε το άγχος της αποτυχίας , ένα στοίχημα ή όσοι θα περιμένουν στη γωνία να κρίνουν και να αμφισβητήσουν . Το σημαντικότερο όμως είναι να βρει το δικό του λόγο, για τον οποίο ξεκίνησε και αγάπησε ότι κάνει . Στις στιγμές αδυναμίας που θα έρθουν πρέπει να σκεφτείς γιατί ξεκίνησες , που θες να φτάσεις και ότι αυτό που αγαπάμε ίσως και να απαιτεί θυσίες από εμάς . ” how bad you want it ? “

Σ. Πως ξέρουμε πότε να πούμε στο σώμα μας δώσε και άλλο , και πότε να πούμε στοπ αυτό θα μου κάνει κακό ; ποια είναι τα σημάδια που πρέπει να έχουμε κατά νου ώστε να μη τραυματιστούμε στη καθημερινή προσπάθεια να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας ;

Κ. Ο καλύτερος προπονητής του κόσμου είναι πάντα ο ίδιος μας ο εαυτός . Ξέρουμε το σώμα μας πως λειτουργεί και πως αποδίδει . Το σώμα μας πάντα μας προειδοποιεί πως κάτι δε πάει καλά , είτε με μικρές ενοχλήσεις είτε με αργή αποκατάσταση . Στην προπόνηση μας πάντα πρέπει να το ακούμε  . Ένα πολύ καλό ζέσταμα , ένα ειδικό ζέσταμα  για το wod που ακολουθεί και μια καλή αποθεραπεία σίγουρα θα βοηθήσουν στο να μην τραυματιστούμε . Μην ξεχνάτε το mobility . Η προπόνηση μας δεν είναι σπριντ , είναι μαραθώνιος και πρέπει να παραμένουμε λειτουργικοί για να έχουμε τα αποτελέσματα που θέλουμε . Στον αγώνα βέβαια ξέρεις ….. do what it takes !!!!

Σ. Τελικά το compete every day είναι σωστό ή λάθος ; πρέπει το σώμα μας Κ το πνεύμα μας να διαγωνίζεται κάθε μέρα ή το ωθούμε έτσι σε όρια εξουθένωσης ;

Κ. Το compete every day είναι νόμος για εμένα . Καθημερινά  πρέπει να κυνηγάς το 100% . Εδώ πρέπει να διευκρινίσω ότι κάθε μέρα έχει και άλλο 100% και βέβαια πρέπει να έχω τη δυνατότητα να το προσδιορίσω και να το κυνηγήσω . Και φυσικά αν δεν καταφέρω στο ακέραιο το στόχο μου δε πειράζει,  αρκεί να έχω προσπαθήσει στο μέγιστο που μπορώ  . Ίσως αυτή η διαδικασία να εξουθενώνει το σώμα , αλλά , αν στο τέλος της ημέρας , νοιώσεις πως δεν έχεις δώσει το καλύτερο σου τότε εξουθενώνεται το μυαλό . Και όπως είπαμε “mind over body ” . 

Σ. Τελικά αυτό που κάνει το σπορ αυτό σπουδαίο είναι η κοινότητα συναθλητών και προπονητών που κάθε μέρα σε βοηθά να γίνεσαι καλύτερος αθλητής και άνθρωπος. Σε ευχαριστώ πολύ  .

Κ. Εγώ ευχαριστώ εσένα και τη Meggi για την κουβέντα μας αυτή.Το να κυνηγάς την εξέλιξη σε κάθε κομμάτι της ζωής σου είναι ένα δροσερό αεράκι που φυσά στη καθημερινότητα μας για να της δώσει ζωή.

Ψυχικά και σωματικά όρια στο Crossfit .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

tokat escort tokat escort tokat escort trabzon escort trabzon escort trabzon escort karabük escort karabük escort karaman escort karaman escort kastamonu escort kastamonu escort