Έχετε ποτέ φάει σφαλιάρα από τον προπονητή σας ; Λεκτική φυσικά εννοώ . Εγώ τρώω κατά διαστήματα με μεγαλύτερη αυτή του προηγούμενου Σαββατοκύριακου . Σας μεταφέρω τη συνομιλία ακριβώς με τον Μάριο Μάρκου .

Μ. Σταυρούλα πρέπει να γίνεις περισσότερο competitive .

Σ. Τί λες καλέ coach ! Δεν είμαι εγώ competitive που σε κάθε αγώνα κάνω pr , που πάω καλύτερα από ότι περιμένουμε , που κάνω skills που δεν έκανα στις προπονήσεις ;

Μ. Όχι ….. δεν είσαι . Δεν έχεις πάρει τη διατροφή σου στα σοβαρά . Έχεις παραπάνω λίπος από όσο πρέπει και όσο καλά και να μπορείς να κανείς τα wod σου τα κανείς φορώντας ένα γιλέκο λίπους γύρω σου ……

Ο coach έχει δίκιο . Τι νόημα έχει να μιλάμε για μικροσυστατικά και ψαγμένες διατροφές ; Όταν δεν είσαι σε ένα “αθλητικό ποσοστό” σωματικού λίπους, δεν είσαι ολοκληρωμένος αθλητής,   δεν είσαι competitor . Τέλος.  23476440_1822318341130311_1425818755_n

Ποιο όμως είναι αυτό το μαγικό ποσοστό λίπους που σε ορίζεται ως αθλητικό ? Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν μελέτες πάνω στο σπορ μας . Ο μεγάλος προπονητής Ben Bergeron έχει ορίσει ως το ποσοστό αυτό 11% στους άντρες και 16% στις γυναίκες . Ακόμη και ο ίδιος λέει ότι όταν οι αθλητές του φτάνουν στο ποσοστό αυτό τους βάζει να ψάξουν αν λίγο παραπάνω ή λίγο παρακάτω νοιώθουν καλύτερα και αυξάνονται οι επιδόσεις τους . Αυτό φυσικά δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις σπουδαίες επιδόσεις σε ποσοστό λίπους 20 % , σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις το μέγιστο που μπορείς .

Τί να κανείς όταν απέχεις από αυτό το ποσοστό ; Περιόρισε τους υδατάνθρακες . Η διατροφή που συστήνει για τους αθλητές του σπορ μας είναι 33% πρωτεΐνη , 33 % λιπαρά και 33% υδατάνθρακα . Μια απλούστατη και πλέον δραστική λύση είναι η μείωση , σε λογικό , βαθμό των υδατανθράκων .23476540_1822329581129187_1898363229_n

Eat real food , not too much , mostly plants έχει πει ο Greg Glassman . Και εκεί βρίσκεται όλη η αλήθεια . Όταν απέχεις από το ποσοστό το κλειδί για το αδυνάτισμα είναι σε αυτή τη σπουδαία φράση . Και πραγματικά είναι ευκολότερο όταν έχεις κιλά να χάσεις να μιλάς για το τι έχει μέσα το μεταπροπονητικο σου shake παρά να δεχθείς το απλό ….. οι αθλητές των games , αυτοί που ανεβαίνουν στα βάθρα στις διοργανώσεις , έχουν κοιλιακούς μαντολίνο . Κανείς δε κουβαλάει μια παραπανίσια  κοιλιά και εκεί θα πρέπει να πηγαίνει η σκέψη μας και όχι στις λεπτομέρειες όταν λείπουν τα βασικά . Δεν εξαιρούμαι και εγώ από το παραπάνω .

Το σπορ μας τεστάρει πως λαμβάνεις το φαγητό και το μετατρέπεις σε κίνηση . Μη σας φαίνεται παράξενο , κάθε μέτρηση επίπεδα γαλακτικού οξέος , αιμογλοβίνη , φεριτίνη , μεταφορά οξυγόνου σχετίζεται άμεσα με το φαγητό . Το ποιοτικότερο φαγητό θα κάνει διαφορά . Και όταν λέμε ποιοτικό εννοούμε από το να πάρεις φρέσκα λαχανικά αντί κατεψυγμένα , το καλύτερο κρέας που μπορείς να βρεις και να καταναλώνεις καλά λιπαρά . Όχι μεγάλες ποσότητες και φυσικά να τρως λαχανικά σε κάθε γεύμα . competitor με πίτσα , κρέπα , παγωτό δε γίνεσαι γιατί απλά βάζεις τη χειρότερη βενζίνη στη μηχανή σου.

Για το μεγαλύτερο ποσοστό των αθλητών του σπορ και για το σύνολο αυτών που απέχουν από το « μαγικό « ποσοστό λίπους το παραπάνω είναι αρκετό .

Όταν λοιπόν είσαι σε αυτό το ποσοστό που θεωρείσαι ανταγωνιστικός τότε έχει πραγματικά πολύ μεγάλη σημασία να προσέξεις τα μικροσυστατικά της διατροφής σου . Τότε πραγματικά έχει νόημα όλη σου ενέργεια που αφορά τη διατροφή ,να πηγαίνει στο να φας σωστά . Έχει νόημα όλοι σου οι υδατάνθρακες να είναι από μπανάνα , ρύζι , γλυκοπατάτα , βρώμη , ώστε να δώσεις στο συκώτι σου τη καλύτερη τροφή για να παράγει γλυκογόνο που καίμε στη προπόνηση . Όχι γιατί χωρίς την άριστη διατροφή δε μπορείς να κάνεις workout , αλλά γιατί χωρίς την άριστη διατροφή δεν έχεις μέγιστη απόδοση , ούτε τη καλύτερη αποκατάσταση .23476288_1822329594462519_937649316_n

Βασικό κομμάτι της αθλητικής διατροφής είναι φυσικά και τα συμπληρώματα . Για αρχή θα πρέπει να δεχτούμε ότι είναι αυτό που λέει η λέξη συμπληρώματα διατροφής , που ποτέ δε θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τη σωστή διατροφή . Έχουν όμως και αυτά το ρόλο τους . Προσωπικά  θεωρώ ότι ο λόγος που η γενιά μας είναι δυνατότερη και γρηγορότερη από τη προηγούμενη οφείλεται και σε αυτά . Ας μη γελιόμαστε σχεδόν  κανείς μας δεν τρώει τέλεια . Τώρα η κουβέντα για τα συμπληρώματα είναι τεράστια και δε γίνεται να καλυφθεί εδώ . Ο καθένας έχει την άποψη του και τα δικά του « μαγικά « . Ως γιατρός να μου επιτρέψετε να σας συμβουλέψω πριν γεμίσετε ένα ντουλάπι χάπια να κάνετε μια εξέταση αίματος να δείτε τι πραγματικά σας λείπει . Σε γενικές γραμμές οι περισσότεροι από εμάς χρειαζόμαστε μαγνήσιο και ψευδάργυρο αλλά ο καθένας είναι διαφορετικός . Στο ράφι κάθε competitive αθλητή πρέπει να υπάρχει ένας ενδοπροπονητικος υδατάνθρακας για κατά περιόδους χρήση , μια καλή πρωτεΐνη για να αναπληρώσει μετά τη προπόνηση και κρεατίνη .

Για τη κρεατίνη σύντομα θα ανεβεί άρθρο αλλά για το μεγαλύτερο ποσοστό από εμάς 5gr monohydrate μόνο να προσφέρει έχει . Στη δόση αυτή δε χρειάζεται να κανείς loading , να σταματάς και να ξανά αρχίζεις .

Στα συμπληρώματα μπορεί να μπει και η καφεΐνη , που αυξάνει την εγρήγορση και τη συγκέντρωση στη δόση των 120-220mg δηλαδή όσο περίπου έχει μια κούπα καφέ . 23476676_1822318334463645_880638390_n

Τέλος θα σας δώσω μια συμβουλή από τη δίκη μου πικρή εμπειρία . Είναι σίγουρα καλύτερο να βρείτε διαιτολόγο να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος . Να βρείτε όμως έναν διαιτολόγο να σας ταιριάζει . Η διατροφή πρέπει να ταιριάζει στο τρόπο ζωής σας και στη προσωπικότητα σας . Όχι να προσαρμοστεί το είναι σας στη διατροφή . Πρόσφατα δοκίμασα κετονική δίαιτα , μια δίαιτα που υπόσχεται  θαύματα και που είχε ακολουθήσει με τεράστια επιτυχία ο καλός μου φίλος και συναθλητής Παναγιώτης Ρώμεσης, που βλέπετε στις φωτογραφίες . Ο Παναγιώτης όμως είναι ένας Ταλιμπάν της διατροφής , στρατιώτης από τους λίγους . Εγώ όχι . Δυο μέρες έκανα τη τρίτη έτρωγα υδατάνθρακα τόνους από τη στέρηση και έτσι όχι απλά δεν έχασα ,αλλά έβαλα  και άλλο λίπος . Αντίθετα σε εμένα ταιριάζει η δίαιτα των macros , που σας τη έχω αναλύσει διεξοδικά, και που μου δίνει μια σχετική ελευθερία να επιλέξω το φαγητό μου . Όποτε πριν μπείτε σε κετονική , στη ζώνη , στη paleo βεβαιωθείτε ότι μπορείτε και να την υποστηρίξετε .

Τίποτε που να αξίζει δεν είναι εύκολο ………………

 ( για τον καλό μου φίλο Παναγιώτη , που όπως κάθε αξιόλογος φίλος προσπαθεί με τις συμβουλές του , τα μαλώματα και τις προτροπές του να σε κάνει καλύτερο . )

23484436_1822318401130305_2049064759_o

about competitive fitness nutrition ………………………..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

turk porno
istanbul escort istanbul escort istanbul escort umraniye escort sirinevler escort
beylikduzu escort sirinevler escort istanbul escort
nigde escort bitlis escort
tokat escort tokat escort tokat escort trabzon escort trabzon escort trabzon escort karabük escort karabük escort karaman escort karaman escort kastamonu escort kastamonu escort