power clean : η πρώτη ολυμπιακή άρση που μαθαίνουμε κ η συχνότερη που βλέπουμε γύρω μας να εκτελείται ( κυριολεκτικά κ μεταφορικά ) . Πόσες φορές δε βλέπουμε γύρω μας βαριά φορτωμένες μπάρες κ αθλητές έτοιμους να επιδείξουν τη δύναμη τους ? κ το αποτέλεσμα είναι να βλέπουμε το παρακάτω lift : οι αθλητές ρολλάρουν τη μπάρα για κανά λεπτό στο πάτωμα κ έπειτα κάνουν ένα muscle clean , σηκώνουν δηλαδή τη μπάρα μόνο με τα χέρια μέχρι κ στήθος , όπου κ την υποδέχονται . Μη νομίζεται ότι κ εγώ δε το κάνω τις κακιές μου μέρες, μάλιστα μέχρι πρόσφατα θεωρούσα κ μαγκιά που τη σήκωνα μόνο με τα χέρια , ευλογημένη με μια μυική δύναμη .

Όλοι επιθυμούμε να γίνουμε καλύτεροι , οπότε καλό είναι να έχουμε κατά νου τα παρακάτω που αφορούν την αγαπημένη για πολλούς από εμάς κίνηση .

  1. μη τρώτε κόλλα με τα μέγιστα . Η αλήθεια είναι , όπως μου έχει μάθει ο φίλος μου κ προπονητής Κωνσταντίνος Νίκας, ότι η άρση μια πάει καλά κ δύο όχι . Δεν έμαθε ποτέ κανένας από τις επαναλαμβανόμενες αποτυχημένες προσπάθειες . Τι εννοώ με αυτό? ότι μια μέρα τα μέγιστα τα κάνεις εύκολα , την επόμενη μπορεί κ όχι . Δεν έχει κανένα νόημα να προσπαθείς ξανά κ ξανά, όταν βλέπεις ότι δε βγαίνει . Το καλύτερο να πράξεις , όπως κάνω με τον προπονητή μου Παναγίωτη Γαρουφαλή, είναι να αδειάσεις λίγο τη μπάρα κ να επιχειρήσεις , με σωστή τεχνική σε λιγότερα κιλά . Έπειτα επιχειρείς στα μέγιστα ή κ σε παραπάνω , κ η εμπειρία μου μου έχει δείξει ότι μπορεί κ να τα καταφέρεις . Μπορεί κ όχι . Σίγουρα όμως έχεις περισσότερες πιθανότητες από το να προσπαθείς ξανά κ ξανά στα πολλά κιλά, που εκείνη τη στιγμή διαχειρίζεσαι λάθος . 17821317_1586254981403316_1748242332_n
  2. σταθείτε σωστά στην αρχική θέση μπροστά στη μπάρα. Η αρχική θέση, όπως υποδειγματικά έχει ο Κωνσταντίνος στη παρακάτω φωτό,  δεν είναι μια καθόλου βολική θέση , βάζεις σε λειτουργία όλη τη κινητικότητα του αστραγάλου, της σπονδυλικής στήλης κάνοντας λόρδωση , κ των ισχίων κ μέσα σε αυτό θα πρέπει να έχεις ένα σταθερότατο κορμό κ ενεργοποιημένους κοιλιακούς . Σίγουρα οι περισσότεροι από εμάς κάπου υστερούμε, με συχνότερο να ξεχνάμε τη λόρδωση , επιβαρύνοντας έτσι τη σπονδυλική στήλη .  Ένα ακόμη συχνό λάθος είναι ότι ξεκινάμε με τη μπάρα μακρυά από το σώμα μας . Ο σωστότερος τρόπος για να το βελτιώσουμε είναι να κάνουμε τη κίνηση από χαμηλά blocks .17821159_1586332978062183_1030851874_n
  3. μην βιάζεστε να σηκώσετε τη μπάρα . Για την ακρίβεια όταν κατανοήσουμε ότι είναι λάθος να εκτελούμε τη κίνηση με τη ίδια ταχύτητα συνεχώς τότε έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα για να γίνουμε σωστότεροι κ γρηγορότεροι .  Ακούμε συνεχώς πως πρέπει να μπαίνουμε γρήγορα από κάτω από τη μπάρα . Πως αλλιώς θα αναπτύξουμε επιτάχυνση αν δεν αρχίσουμε αργά κ δε δώσουμε όλη μας την έκρηξη αφότου η μπάρα περάσει τη μέση από το μπούτι μας?
  4. ολοκληρώστε το δεύτερο τράβηγμα . Νωρίς καταλαβαίνεις ότι όσο πιο χαμηλά κατέβεις τόσο ευκολότερο είναι να κάνεις πετυχημένο lift . Το να μην ολοκληρώσεις το τράβηγμα από το σημείο επαφής κ πάνω σημαίνει ότι δεν έφτασες την πλήρη έκταση των ισχύων σου . Αυτό το βλέπεις όταν κατά το τέλος της άρσης βρίσκεσαι ένα βηματάκι μπροστά από τη θέση στην οποία κ ξεκίνησες .

Είδαμε τον Θοδωρή να εκτελεί μερικά  όμορφα δυναμικά επολέ . Είναι πολλές οι τεχνικές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στην άρση βαρών κ άλλωστε εκεί είναι κ η γοητεία της …… σας εύχομαι πολλά πετυχημένα lifts, με γνώση για το αντικείμενο κ αγάπη .

17820532_1586332998062181_755064257_o

our beloved power clean

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

tokat escort tokat escort tokat escort trabzon escort trabzon escort trabzon escort karabük escort karabük escort karaman escort karaman escort kastamonu escort kastamonu escort