body-fat-percentage-men-women

Το ποσοστό του σωματικού λίπους είναι μια εξαιρετική μέτρηση για να αξιολογήσεις τη σύσταση του σώματος σου . Υπάρχουν πολλοί  τρόποι για να γίνει αυτή

1. Με δερματοπτυχόμετρο , όπου μετρά το πάχος κάποιον δερματικών πτυχών κ μέσω κάποιον πινάκων βγαίνει το ποσοστό . Μια αρκετά αξιόπιστη μέθοδος . f21

2. Με τη μέθοδο της βιοηλεκτρικής αγωγιμότητας , κάτι που οι περισσότεροι κάνουμε με τις ζυγαριές μπάνιου ή με αυτές τις ζυγαριές που πιάνουμε κ τα χερούλια . Μια μέθοδος εύκολη κ προσιτή σε όλους μας αλλά λιγότερο αξιόπιστη .

3. Μέθοδος της ανθρωποκεντρικής ταινίας , όπου με μια μεζούρα μετράμε τη περιφέρεια μέσης , τους γοφούς , κ διαφορά άλλα σημεία . Μια μέθοδος εξαιρετική , γιατί είναι απλή κ ουσιαστική . Με μια μεζουρίτσα συστηματικά μετράμε τη περιφέρεια κοιλιάς , γοφών , τετρακεφάλου κ έτσι ελέγχουμε μόνοι μας αν χάνουμε πόντους , δηλαδή λίπος , που είναι κ το ζητούμενο . f41

4. Μέθοδος dexa. Μια καινούργια μέθοδος με ακτίνες χ η οποία κ κάνει μια ακριβέστερη ανάλυση της κατανομής του σωματικού λίπους , με χαμηλή δόση ακτινοβολίας . f61

Για όλους εμάς τους κροσφιτάδες το σωματικό μας λίπος είναι ένα νούμερο πολύ σημαντικό . Είναι φυσικά σημαντικό για την υγεία μας , όπως είναι κ το ποσοστό χοληστερίνης κ η τιμή των ηπατικών ενζύμων στα οποία όμως δε δίνουμε , συνήθως , κ την ίδια σημασία . Το ποσοστό του σωματικούς λίπους είναι ένα νούμερο ακόμη , το οποίο καλό είναι να μετράμε από καιρό σε καιρό , ώστε να βλέπουμε πως πηγαίνει η διατροφή σε συνδυασμό με την άσκηση μας κ επ ουδενί το νουμερό δε μας καθορίζει ούτε ως αθλητές ούτε φυσικά ως προσωπικότητες .

Μια μεγάλη κουβέντα είναι το πόσο είναι το ιδανικό ποσοστό λίπους . Παρακάτω είναι ο πίνακας του American council of excercise . body-fat-chart-ACE

Φυσικά οι γυναίκες έχουμε μεγαλύτερο ποσοστό λίπους , διότι το χρειαζόμαστε για βασικές βιολογικές  λειτουργίες μας . Ως γιατρός κ η ίδια , δε μπορώ να τονίσω αρκετά το πόσο επικίνδυνο είναι να πέφτουμε κάτω από το ποσοστό αυτό , διότι το λίπος αυτό είναι απαραίτητο για τις ορμονικές μας λειτουργίες καθώς κ για τη λειτουργία των οργάνων μας.

Βέβαια κ αυτός ο πίνακας έχει αμφισβητηθεί , υπό την έννοια ότι το ποσοστό λίπους για να βάλεις μια ταμπέλα του στυλ αποδεκτό ή αθλητικό ή παχύσαρκο , αλλάζει με την ηλικία .

Παρακάτω είναι ένας ακόμη πίνακας που έγινε μετά από έρευνα των dr. Andrew Jackson κ M. Pollock , ο οποίος κ είναι ίσως πληρέστερος του πρώτου .

bodyfatchart

Δε ξέρω αν σας λένε πολλά αυτές οι ταμπέλες . Εγώ έχω περάσει περιόδους που ήταν το βασικό νούμερο στη ζωή μου κ ανέβαινα στη ζυγαριά καθημερινά, κ περιόδους που δε με απασχολεί καθόλου . Όπως κ να έχει σημασία έχει να ακολουθούμε μια σωστή διατροφή , που να μας εξασφαλίζει υγεία κ μακροημέρευση κ σε αυτό το στόχο η μείωση του σωματικού λίπους με παράλληλη αύξηση ή διατήρηση της μυϊκής μάζας είναι το χρυσό δισκοπότηρο της διατροφής .

what body fat % is ideal for sports?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *